Blog

Interview s Laurou o joge

 

21. júna oslavujeme medzinárodný deň jogy. Možno už niektorí z Vás vedia, že naša šéfka nákupu Laura, sa jej plne venuje. Na základe toho sme sa rozhodli dozvedieť o joge viac, o jej výhodách pre telo a myseľ, a tak teda vyspovedať Lauru aby sa s nami podelila o jej poznatky. Laura nám povie čo jej pomáha nájsť koncentráciu, ktorá jej pomáha sústrediť sa na to, na čom záleží. Zatiaľ Vám môžeme prezradiť toľko, že sa v tomto článku dočítate nie len o joge, ale aj o rôznych iných veciach. Ubezpečujeme Vás, že nájdete určite niečo inšpiratívne.

 

 

 

1. Kedy si sa prvýkrát rozhodla cvičiť jogu a prečo?

Mala som len 13 rokov, keď som sa rozhodla cvičiť jogu. Dôvod bol veľmi jednoduchý. Bola som v tom čase v Japonsku a mala som veľa stresu. Malé dieťa a ešte k tomu v cudzej krajine, vieš (s úsmevom). Hľadala som nejakú fyzickú aktivitu, ktorá mi nejako pomôže a splní môj cieľ pre relaxáciu.

 

2. Aké boli tvoje prvé kroky?

Moje prvé kroky boli videá na YouTube s cvičeniami jogy (smiech).Postupom času som vyskúšala takmer všetky druhy jogy. Predtým to v Banskej Bystrici nebol taký trend a najmä nebol zastúpený každý druh jogy. Napriek tomu som bola taká zvedavá, že som z jogy vyskúšala takmer všetko.

 

3. Skúšala si niekedy aj „hot jogu“?

Hmm ... ešte nie, - hovorí Laura so širokým úsmevom. Trochu sa toho bojím. Môže to byť pre mňa príliš horúce (smeje sa).

 

4. Podľa tvojho Instagramu máš dosť pokročilú úroveň. Ako sa ti podarilo dosiahnuť také výsledky / aké je tajomstvo úspechu v joge, prípadne ako môže začiatočník dosiahnuť dobré výsledky?

Vždy som bola dosť flexibilná a predtým som tancovala. Predpokladám, že to určitým spôsobom pomohlo. Myslím si však, že dôležitá vec je neporovnávať sa s ostatnými. Pozri, keď prídeš na jogu alebo kamkoľvek, uvidíš veľa ľudí, ktorí sú lepší ako ty. Vidíš flexibilnejších, pokročilejších, rozvinutejších a v určitom okamihu môže človek začať spochybňovať svoje schopnosti. Je to veľmi klzký svah. Lepšie je držať sa svojho vlastného tempa a pokračovať krok za krokom k svojmu cieľu. Niekto môže prísť rýchlejšie, iný pomalší. Na konci dňa na tom nezáleží. Dôležitejšie je vaše cítenie procesu. Keď sa držíte vlastnej línie, máte vo vnútri pokoj. A to je najdôležitejšia výhoda. Cvičte jogu často a nakoniec sa v nej stanete lepším a lepším. Prax robí dokonalosť:)

 

5. Koncentrácia je v joge dôležitá. Ako to dosiahnuť, ak mozog neustále spracováva rôzne myšlienky. Čo ti pomáha?

Áno, zvyčajne som veľmi sústredená na hocijakom procese čo robím a neviem sa zastaviť úplne. Nemôžem prestať premýšľať o rôznych veciach, ktoré musím urobiť. Joga mi teda pomáha po práci spomaľovať (pretože som zvyčajne stále vo veciach aj keď sa vrátim domov). Joga mi prináša minútu pokoja. Na začiatku cvičenia jogy môže mať človek nejaké rozptýlenie, ale keď bude pokračovať, pomaly to zmizne a dostane sa k pocitu pokoja. Je to skôr postupný než okamžitý proces. Prejdete hlbšie a hlbšie do koncentrácie. Najlepšie je pre mňa sústrediť sa na dych.

 

6. Koľko času týždenne venuješ joge?

Cieľom je najmenej 20 minút denne. Realita je však taká, že cvičím jogu tri štvrte hodiny 3-krát týždenne.

 

7. Aké sú výhody a nevýhody jogy?

V súčasnosti sa všetko pohybuje tak rýchlo a ľudia majú pocit, že sa musia prispôsobiť tejto rýchlosti. Takže sa dostanete do bodu, keď ste vždy „niekde“ viac, ako „v momente“. Vždy uvažujeme o nadchádzajúcich veciach a akciách, namiesto toho, aby sme si užívali aj súčasné okamihy. Joga tak pomáha zostať naladeným na seba, užiť si aktuálny okamih a nájsť dobrú rovnováhu v živote medzi aktivitami.

Ďalšia výhoda prichádza v kontexte zdravia a tela. Joga pomáha skvele spolupracovať s telom. Iné fyzické činnosti môžu zbytočne namáhať telo. Naopak, joga „oslavuje“ telo. Po cvičení  sa cítim veľmi príjemne.

Navyše si môžem šaty zapnúť sama. (Smiech)

A joga sa dá robiť kdekoľvek. Nepotrebujete žiadne komplikované ani špeciálne vybavenie.

Takže pre mňa joga prináša viac výhod ako nevýhod. (usmieva sa) Rozumiem však ľuďom, ktorí môžu vidieť nevýhody. Niektorí ľudia hovoria, že je joga nudná. Iní hovoria, že potrebujú aktívnejší šport. Som tiež dosť aktívna, takže trénujem ashtangu. Je to druh jogy, ktorá pozostáva z pohybov v určitom poradí. Je to pomerne dynamicky typ jogy, ktorý vynašiel Pattabhi Jois. Ak sa pozriete na nejaké video ashtanga jogy, budete si istí, že je plná veľmi živých a aktívnych telesných cvičení.

 

8. Môžeš si všimnúť nejaké zmeny (v sebe) spôsobené jogou? Ak áno, aké?

Iste. Hlavné je, že sa lepšie viem sústrediť a mám pocit vnútorného pokoja a radosti.

 

9. Ako popíšeš jogu 3 slovami?

Zdravie, pokoj a niečo, čo ma robí lepším spoločníkom;)

 

 

 V prípade, že by ste sa chceli podeliť o svoj názor, alebo ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky, môžete napísať e-mail na adresu: marketing@nextporter.com  alebo zavolať na: +421 948 966 441

Kontaktujte nás

Kontakt

  • nextporter s.r.o
  • Ďumbierska 20
  • 974 11 Banská Bystrica
  • Slovakia
  • Tel.: +421 (0)905 946 616
  • E-mail: info@nextporter.com
  • Nextporter instagram facebook
Urobte s nami výhodný obchod!
Odosielam